سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با نرم افزار ESXI به بهترین نتیجه برسید

محصولات VMware عموما بسیار شناخته شده و ساده هستند. با این حال، VMware ESXi یکی از محصولات کمتر شناخته شده است که با چندین نام مختلف در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین ما اینجا هستیم تا به دو سوال پاسخ دهیم: نرم افزار ESXI چیست و اهمیت این نرم افزار برا سازمان‌ها چقدر است؟
آشنایی با نرم افزار VMWare ESXi به زبان ساده
VMware ESXi یک نرم افزار است که در حال حاضر به دلیل طیف وسیعی از ویژگی‌های پرکاربرد، یک سرویس پیشرو در صنعت محسوب می‌شود. نرم افزار ESXI یک نرم افزار مناسب برای استفاده در سازمان است و ویژگی هایب به طور محسوس در طراحی آن برای این موضوع منعکس شده است. این نرم افزار به صورت مستقیم بر روی یک سرور نصب می‌شود، به این معنی که می‌توان آن را به چندین ماشین مجازی تقسیم کرد و نیاز به خرید، ارتقا یا نگهداری سخت افزار را به طور قابل توجهی کاهش داد.
سرورهای ESXi توسط یک VMkernel مدیریت می‌شوند و راه اندازی آن‌ها مستقیما روی دیسک انجام می‌شود. زمانی که VMkernel درخواستی دریافت می‌کند، پردازنده درخواست را برای پردازش به سخت افزار هدایت می‌کند. سپس VMware ESXi سخت‌افزار را برای یکپارچه سازی برنامه‌ها و کاهش هزینه‌ها به طور موثر پارتیشن بندی می‌کند.
ESXi سازمان‌ها، مشاغل کوچک و کاربران را هدف قرار می‌دهد و یک لایه مجازی سازی می‌سازد تا CPU، حافظه و منابع شبکه را در چندین ماشین مجازی ترکیب ‌کند. این بدان معناست که برنامه‌های اجرا شده در ماشین‌های مجازی می‌توانند بدون دسترسی مستقیم به سخت افزار، به منابع موردنیاز خود دسترسی داشته باشند. vmkernel درخواست‌ها را از ماشین‌های مجازی دریافت و آن‌ها را به سخت افزار فیزیکی هدایت می‌کند.
مزایای نرم افزار ESXi چیست؟
تیم‌های فناوری اطلاعات برای پاسخگویی لحظه‌ای به نوسانات بازار و افزایش تقاضای مشتریان تحت فشار هستند. در عین حال، آن‌ها باید جدیدترین منابع فناوری اطلاعات را برای انطباق با پروژه‌های پیچیده‌تر گسترش دهند. خوشبختانه، ESXi  که قبلا به عنوان ESX شناخته می‌شد، به کسب نتایج بهتر کسب و کارها و صرفه جویی در فناوری اطلاعات کمک می‌کند.
یکی از مزایای اصلی VMware ESXi این است که معماری آن فرآیند نگداری از زیرساخت مجازی را به طور قابل توجهی ساده‌تر می‌کند. گزینه‌های پیکربندی کمی در این نرم افزار وجود دارد؛ اگرچه این ویژگی به طور بالقوه می‌تواند به عنوان یک نقطه ضعف در نظر گرفته شود.
بله، با اینکه ویژگی‌ها و گزینه‌های سفارشی‌سازی کمتری در این نرم افزار وجود دارد، اما همچنان کاربرپسند است. نگهداری آسان از زیرساخت مجازی یک موهبت واقعی برای هر سازمان است. البته امنیت با نرم افزار ESXI شاید مهم‌تر از کاربر پسند بودن آن باشد. سیستم در برابر تهدیدات بسیار ایمن است و روز به روز ویژگی‌های امنیتی خود را ارتقا می‌دهد. همچنین، با ترکیب ویژگی‌های امنیتی و مدیریتی، VMware ESXI  یک گزارش دقیق از تمام فعالیت‌های کاربر به صورت لحظه‌ای ارائه خواهد داد.
مدیریت VMware ESXi از طریق API ها انجام می‌شود، به این معنی که این رویکرد نیازی به نصب مجوزهای اضافی برای امکانات مدیریتی ندارد. خطوط فرمان از راه دور مانند: رابط خط فرمان vSphere و PowerCLI اسکریپت نویسی را به روشی بسیار دقیق، سریع و کنترل شده انجام می‌دهند.
قابلیت‌های VMware ESXi برای کاربران
VMware ESXiقابلیت‌های زیر را برای کاربر فراهم می‌کند:
افزایش ظرفیت سخت افزار
افزایش عملکرد
ساده سازی مدیریت فناوری اطلاعات از طریق مدیریت متمرکز
کاهش CapEx و OpEx
کاهش منابع سخت افزاری مورد نیاز برای اجرای هایپروایزر و کارایی بیشتر
نرم افزار ESXi را چگونه می‌توان نصب کرد؟
وقتی صحبت از راه اندازی یک محیط جدید VMware vSphere می‌شود، موارد زیادی را باید در نظر گرفت. در حالی که نصب این نرم افزار کار سختی نیست، فکر کردن به ان می‌تواند کارها را در آینده بسیار آسان‌ کند. فراتر از نحوه نصب ESXi، باید این سوال را از خود بپرسید که «ESXi را کجا نصب کنم؟». اکنون، بیایید به گزینه‌های مختلفی که در مورد نصب نرم افزار ESXi در محیط VMware vSphere وجود دارد، نگاهی بیندازیم. ESXi را می‌توان در مکان‌های زیر نصب کرد:
هارد دیسک
دستگاه USB
کارت SD
ویژگی‌های نرم افزار ESXi
ESXi  با ادغام چندین سرور فیزیکیُ نیازهای مدیریتیIT  را کاهش می‌دهد و در عین حال عملکرد پرسرعتی را ارائه می‌کند.
هزینه ها
ESXi به شما این امکان را می‌دهد که کارها را با کمترین هزینه انجام دهید و در عین حال تهدیدات امنیتی وارد شده به هایپروایزر را به حداقل برسانید.
عملکرد نرم افزار
ماشین‌های مجازی را طوری پیکربندی کنید تا تمام نیازهای شما را برآورده کنند. با وجود محدودیت هایی که وجود داردُ سعی کنید از مهندسان IT مشورت بگیرید تا مطمئن شوید تنظیمات انجام شده در محیط نرم افزار خللی در کار ایجاد نمی‌کند.
امنیت 
از داده‌ها و اطلاعات ماشین مجازی با استفاده از قابلیت رمزگذاری قدرتمند محافظت کنید. ایجاد دسترسی برای هر کاربر، مدیریت را ساده، مسئولیت پذیری را بیشتر و تجزیه و تحلیل آسان‌تر می‌کند.
اکوسیستم
از اکوسیستم گسترده‌ ارائه دهندگان سخت افزار، خدمات فناوری، برنامه‌ها و سیستم عامل‌ها مشاوره و پشتیبانی دریافت کنید.
تجربه کاربران
این روزها مدیریت عملیات اداری با رابط کاربری داخلی و بر اساس استانداردهای HTML5 انجام می‌شود. VMware نیز یک رابط vSphere دارد و IP هایی را توسعه دهندگان ارائه می‌دهد.
vSphere  یک پایه و اساس ایده‌آل برای محیط های رایانش ابری محسوب می‌شود و به کمک آن می‌توانید بهترین عملکرد و کارایی را از زیرساخت‌ها و برنامه‌ها دریافت کنید. علاوه بر این، با گسترش قابلیت‌های نرم افزار ESXi، پیچیدگی‌های فناوری اطلاعات و دردسرهای مدیریتی به حداقل خواهد رسید.
نسخه رایگان یا پولی نرم افزار ESXi؟
نسخه رایگان ESXi  از ویژگی‌های کمتری پشتیبانی می‌کند. اگرچه این نسخه نمی‌تواند با سرور vCenter ارتباط برقرار کند، اما مجازی سازی سرورها را با گزینه‌هایی مانند thin provisioning انجام می‌دهد. مشاغل کوچک می‌توانند از نسخه رایگان vSphere Hypervisor سرور استفاده کنند.
ESXi رایگان مزیت‌های زیادی دارد. با این حال، اگر زیاد از آن استفاده کنید، با محدودیت‌هایی مواجه خواهید شد. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، باید روی مجوز سرورهای ESXi خود سرمایه گذاری کنید. مجوزهای Enterprise را می‌توان به عنوان بخشی از نسخه پولی vSphere دریافت کرد.
الزامات و راه اندازی ESXi
ESXi به حداقل منابع سخت افزاری نیاز دارد. به طور خاص، نسخه 6.7 ESXi به یک سیستم میزبان با حداقل دو CPU و 4 یا ترجیحا 8 گیگابایت رم نیاز دارد. مدیران می‌توانند فهرست کاملی از منابع مورد نیاز برای راه اندازی این نرم افزار را در راهنمای نصب و راه اندازی ESXi VMware بیابند.
نتیجه گیری
ESXi  از سری محصولات WMware می‌باشد و در این نرم افزار از تکنولوژی Bare Metal استفاده شده است. مدیران با استفاده از این نرم افزار می‌توانند دسترسی بهتر و کنترل بیشتری بر علمکرد کارمندان خود داشته باشند و هزینه‌ها را به مقدار قابل قابل توجهی کاهش دهند. نرم افزار ESXi  در ابتدا برای رفع نیازهای سازمان‌های بزرگ طراحی شده بود و در حال حاظر با روند پیشرفت تکنولوژی سازمان‌های دیگری هم مانند: کسب وکارهای کوچک، مدارس، باشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و همچنین سازمان‌های دولتی از این نرم افزار استفاده می‌کنند.