سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مک مینی اپل؛ از طراحی تا کاربرد

مک مینی اپل دقیقا همان چیزی است که باید باشد: یک رایانه رومیزی کوچک! مک مینی که از ابتدای رونمایی توجه طرفداران اپل را به خودش جلب کرد، یک کامپیوتر رومیزی کوچک و قابل حمل است که هر صفحه ای را به یک کامپیوتر هوشمند تبدیل می­‌کند. کامپیوتری که برای digital signage استفاده می­‌شود و ما آن را دوست داریم! اگر می­‌خواهید همه چیز را در مورد کاربرد تا نحوه تنظیم مک مینی اپل بدانید و این که چرا این دستگاه بهتر از یک رایانه معمولی است پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

مک مینی اپل چیست؟

مک مینی یک کامپیوتر رومیزی کوچک است که توسط شرکت اپل ساخته شده است و این تقریبا همه چیزی است که درباره این دستگاه می­دانید. مینی مک بدون صفحه نمایش، صفحه کلید یا ماوس همراه ارائه می­‌شود، مانند شعار همیشگی اپل! (Bring Your Own Display, Keyboard, and Mouse): مانیتور، صفحه کلید و ماوس را خودتان بیاورید.

در ابتدا ممکن است عجیب به نظر برسد، اما مک مینی بیشتر برای روشن کردن دستگاه‌­های دیگری استفاده می­‌شود که همین ویژگی آن را به یک دستگاه جذاب تبدیل کرده‌­است. برای مثال: اگر از قبل صفحه نمایشگر، ماوس و صفحه‌ کلید دارید، می‌توانید آن‌ها را به مک مینی متصل کنید و کار خود را انجام دهید. شاید تعجب کنید اگر بگوییم مک مینی از سال 2005 وجود داشته است، همزمان با آی­پد.

کاربردهای مک مینی اپل

مک مینی مقرون به صرفه ترین مکی است که اپل ارائه می­دهد! در واقع، قیمت مک مینی اپل در مقایسه با دیگر محصولات این کمپانی بسیار ارزان است. این دستگاه از برنامه هایی مانند: FaceTime، iBooks، Maps، iTunes و Mail پشتیبانی می­‌کند.

چندین پورت در مک مینی وجود دارد که آن را بیشتر شبیه به یک رایانه شخصی می‌کند تا یک دستگاه چند رسانه‌­ای. جالب ترین ویژگی مک مینی Apple این است که این دستگاه می­تواند دو برابر توان خود کار کند. مک مینی Wi?Fi و بلوتوث دارد و به آسانی با صفحه کلید، ماوس یا صفحه نمایش متصل می­‌شود. هم چنین، اندازه مک مینی به گونه­‌ای است که میتوان آن را در هرجایی قرار داد.

درست مانند هر کامپیوتر دیگری، برای مینی مک اپل کاربردهای بسیاری تعریف شده است.

اما به دلیل ماهیت قابل حملی که دارد، برای موارد زیر بسیار مناسب است:

اشتراک گذاری مدیا در صفحه نمایش

گوش دادن به موسیقی از طریق اپلیکیشن­‌هایی مانند: Spotify

علامت­‌های دیجیتال

اشتراک گذاری عکس­‌ها در صفحه تلویزیون

دسترسی به ایمیل

گیمینگ

چه کاری می‌توانید با مک مینی انجام دهید؟

آیا می‌دانید که چگونه بیشترین استفاده را از دستگاه مک مینی خود داشته باشید؟ در ادامه به چند نکته در مورد نحوه استفاده از آن اشاره می‌کنیم تا راحت تر با تکنولوژی ترند این روزها کار کنید.

به برنامه های تلویزیونی دسترسی داشته باشید

با استفاده از مک مینی می‌توانید تقریبا هر کاری که روی تلفن یا لپ تاپ خود انجام می‌دهید را روی صفحه تلویزیون خود مشاهده نمایید. این کار می‌تواند اشتراک گذاری عکس، باز کردن ایمیل یا دسترسی به اسناد شما باشد.

هر صفحه نمایش، یک رایانه برای شما!

مک مینی اپل فوق العاده سبک است؛ یعنی می­توانید آن را همراه خود به هر جایی ببرید، به دسکتاپ وصل کنید و یک کامپیوتر قدرتمند داشته باشید. مک مینی به شما این امکان را می‌دهد تا در هر مکانی که مانیتور و Wi-Fi در دسترس است، کار خود را انجام دهید.

دیجیتال ساینیج را با مک مینی تنظیم کنید

مک مینی یک راه عالی برای تبدیل هر صفحه نمایش به یک علامت / محتوای دیجیتال است. با استفاده از این ویژگی می‌توانید محتوا را قبل از انتشار زمانبندی کنید تا روی صفحه دیجیتال مانند: شبکه های اجتماعی، ارائه‌ها، فیدهای خبری و موارد دیگر نمایش داده شود.

یک مرکز نمایش در خانه ایجاد کنید

با مک مینی و صفحه نمایش می­توانید یک مرکز نمایش خانگی بسازید و به راحتی فیلم تماشا کنید، در اینترنت گشت و گذار کنید و به موسیقی گوش دهید. فیلم­هایی که از طریق سرویس‌های آنلاین فیلم و سریال مانند Netflix یا حتی فیلم­‌هایی که در iTunes خریداری کرده­اید را می­توانید به راحتی برای پخش در صفحه مورد نظر خود تنظیم کنید.همچنین، می‌توانید از طریق مک مینی اپل از برنامه‌های موسیقی موجود در Apple App Store یا Safari استفاده کنید.

عکس ها را مشاهده و به اشتراک بگذارید

مک مینی دارای یک اسلات کارت SDXC است تا بتوانید به سادگی کارت حافظه را از دوربین خود جدا کرده و به آن متصل کنید. با این کار می توانید عکس ها را روی یک مانیتور مشاهده کنید یا آن­‌ها را از طریق صفحه نمایشگر خود در جلسات به اشتراک بگذارید.

نتیجه گیری

مک مینی مشابه رایانه شخصی معمولی کار می‌کند. با هر لوازم جانبی که در اختیار دارید می­توانید به این دستگاه متصل شوید و آن را به یک رایانه کامل تبدیل کنید. خرید مک مینی اپل یک پیشنهاد فوق العاده برای طرفداران این برند است.