سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساخت گیف با کامپیوتر، به وسیله یک برنامه ساده در رهاکو

گیف ها روشی عالی برای بیان احساسات یا افکار در یک مجموعه کوتاه از تصاویر متحرک هستند. و از آنجایی که آن‌ها یکی از محبوب‌ترین فرمت‌های گرافیکی روی کره زمین هستند، اکنون ساخت گیف با کامپیوتر ، با استفاده از بسیاری از برنامه‌های آنلاین در ویندوز 10 که به ما امکان استفاده از فایل‌های ویدیویی و تصویری خود را می‌دهند، آسان‌تر از همیشه است.گیف ها راهی برای بیان همه چیز، بدون گفتن هیچ چیزی است.

چگونه می توان ساخت گیف با کامپیوتر را انجام داد؟

فایل GIF که مخفف عبارت Graphic Interchange Format است، بیش از 30 سال سابقه دارد. اما می‌توان اوج‌گیری محبوبیت آن را در دوران فرمانروایی شبکه‌های اجتماعی مشاهده کرد. استفاده از فتوشاپ برای آموزش ساخت گیف در کامپبوتر می‌تواند اولین راهکار کاربر باشد. جای نگرانی نیست ما تمام چیزهایی را که در مورد ساخت گیف با کامپیوتر باید بدانید (و حتی بیشتر!) ، به شما نشان خواهیم داد.

بهترین سازندگان برای ساخت گیف با کامپیوتر کدامند؟

در اینجا نحوه استفاده از برنامه GIPHY به عنوان یکی از روش های متعددی که می توانید یک GIF ایجاد کنید، را آورده‌ایم. GIPHY یک ابزار عالی برای ساخت گیف با کامپیوتر است. پس از ثبت نام برای یک حساب کاربری رایگان، می توانید به سادگی با کلیک بر روی دکمه ” Create ” در گوشه سمت راست بالای صفحه، در کنار دکمه ” Log In ” شروع کنید (البته ابتدا باید وارد شوید).

پس از کلیک بر روی دکمه “Create”، منویی را مشاهده خواهید کرد که به شما امکان ایجاد یک GIF، یک استیکر یا یک پس زمینه را می دهد. روی گزینه ای که می گوید “GIF” کلیک کنید. توجه کنید که به جز “GIF”، گروه های دیگری از فرمت ها وجود دارد: JPG، PNG، GIF، MP4 و MOV. این ها انواع فرمت برای فایل هایی هستند که شما مجاز به استفاده از آنها در ساخت گیف با کامپیوتر هستید. اکثر عکس ها JPG یا PNG هستند در حالی که بیشتر کلیپ های ویدیویی MP4 یا MOV هستند.

با کلیک بر روی گزینه “GIF”، پنجره ای با گزینه انتخاب فایل های مورد استفاده (تصویر یا ویدئو) برای GIF ظاهر می شود. در پایین، می‌توانید هر URL را تقریبا از هر سایت ویدیویی که می‌خواهید بردارید تا GIF خود را بسازید. پس از انتخاب فایل تصویری خود، به صفحه ای هدایت می شوید که گزینه های ویرایش را در اختیار شما قرار می دهد. اگر می‌خواهید یک GIF بسازید که بین تصاویر جابجا شود، روی دکمه زیر تصویر انتخابی خود کلیک کنید که عبارت «Add More Images» را نشان می‌دهد که صفحه دیگری باز می‌شود.

از اینجا، با کلیک روی گزینه «Browse Files» در گوشه سمت راست پایین صفحه، تصویر دیگری از فایل های خود را برای استفاده انتخاب کنید. همچنین می‌توانید با کشیدن نوار «Image Duration» به بازه زمانی دلخواه خود، مدت زمان قابل مشاهده بودن هر تصویر را تنظیم کنید تا ساخت گیف با کامپیوتر کامل شود.

به منظور ایجاد یک GIF از یک ویدیو در یک وب سایت به اشتراک گذاری ویدیو، کافی است URL ویدیو را از مرحله 2 در نوار صفحه GIPHY کپی و جایگذاری کنید. این بلافاصله شما را به صفحه ای هدایت می کند که در آن می توانید تعیین کنید چقدر طول بکشد.

نتیجه‌گیری

ساخت گیف با کامپیوتر امروزه در بین کاربران اینترنت، به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی، بسیار محبوب هستند. به‌طوری که کاربران زیادی به‌دنبال راه‌هایی برای ساخت گیف با کامپیوتر و موبایل هستند. تا از فایل‌های تولیدشده در شبکه‌های اجتماعی یا پلتفرم‌های دیگر مانند پیام‌رسان‌ها استفاده کنند.

انواع راهکارها برای ساخت فایل GIF وجود دارد که روش‌های مبتنی‌بر سرویس‌های تحت‌وب و تبدیل عکس به GIF آنلاین به‌‌دلیل نیازنداشتن به دانلود و نصب نرم‌افزار خاص، محبوبیت بیشتری دارند.که ما در این مقاله به ساخت گیف با کامپیوتر در رهاکو پرداختیم و امیدواریم که برای شما کاربردی باشد.