سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سخت افزار ویندوز 11 که باید در این نسخه مد نظر بگیرید!

قبل از بررسی سخت افزار ویندوز 11 و موارد پیرامون آن، جالب است بدانید که مایکروسافت رویداد ویندوز 11 را در یک برنامه آنلاین 45 دقیقه‌ای با عنوان “What’s next for Windows” در 24 ژوئن 2021 برگزار کرد. چند روز بعد، این شرکت اولین پیش نمایش سیستم عامل جدید را برای اعضای این شرکت منتشر کرد. برنامه پیش نمایش Windows Insider. و سپس، در 5 اکتبر 2021، مایکروسافت انتشار رسمی ویندوز 11 را اعلام کرد.

اگر فکر می‌کنید که این رویداد به طرزی غیرعادی سریع به نظر می‌رسد، تنها نیستید. طبق استانداردهای مدرن، انتشار ویندوز 11 با سرعتی برق آسا پیش رفته است. و این تنها چیزی نیست که در مورد این نسخه بسیار غیر متعارف و غیرعادی است.

موارد مورد نیاز برای سخت افزار ویندوز 11 و مختصری درباره ویندوز 11

ویندوز 11 جانشین ویندوز 10 است. در واقع، مایکروسافت می‌توانست ویژگی‌های جدید را از طریق یک سری به‌روزرسانی‌ها و بدون تغییر نام به ویندوز 10 اضافه کند. در عوض، آن‌ها تصمیم گرفتند که این نسخه را با شماره نسخه جدید و فهرستی از ویژگی‌های جدید ارائه کنند.

این تغییرات شامل تجربه کاربری جدید، با رنگ‌ها و نمادهای تازه، تغییرات عمده در منوی استارت و نوار وظیفه، بازسازی گسترده تنظیمات، یک صفحه ابزارک طراحی شده برای ارائه تکه‌های کوچک از اخبار و یادآوری‌ها، و روش بهبود یافته برای بستن پنجره ها است. امنیت به کمک سخت‌افزار، که بخشی اختیاری از ویندوز 10 بود، اکنون اجباری است، به این معنی که بوت امن و رمزگذاری دستگاه به طور پیش‌فرض برای محافظت در برابر حملات آنلاین در دسترس هستند.

حداقل سیستم مورد نیاز برای سخت افزار ویندوز 11 چیست؟

برخلاف ویندوز 10 که برای اجرا بر روی سخت افزارهای قدیمی مناسب بود، ویندوز 11 به سخت افزار نسبتاً جدیدی نیاز دارد و صرفا به عنوان یک نسخه ارتقاء یافته در رایانه‌های شخصی قدیمی نصب نمی‌شود. اکثر رایانه‌های شخصی که در سال 2019 یا بعد از آن طراحی و فروخته شده‌اند، با ویندوز 11 کار می‌کنند. دارندگان رایانه‌های شخصی که امکانات کمتری از حداقل نیازها دارند، ممکن است همچنان بتوانند ویندوز 11 را نصب کنند، اما مایکروسافت هشدار می‌دهد که این نصب‌ها پشتیبانی نمی‌شوند.

موارد مورد نیاز برای سخت افزار ویندوز 11

پردازنده: 1 گیگاهرتز یا سریع‌تر با دو یا چند هسته در یک پردازنده سازگار 64 بیتی یا سیستم روی یک تراشه (SoC)

رم: حداقل 4 گیگابایت

فضای ذخیره سازی: حداقل 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی موجود

امنیت: TPM نسخه 2.0، سیستم عامل UEFI، قابلیت بوت امن

کارت گرافیک: سازگار با DirectX 12 یا جدیدتر، با درایور WDDM 2.0

صفحه نمایش: نمایشگر با وضوح بالا (720p)، مانیتور 9 اینچی یا بزرگتر، 8 بیت در هر کانال رنگی

درباره سخت افزار ویندوز 11

برای بررسی سازگاری سخت افزار ویندوز 11، برنامه PC Health Check را دانلود و اجرا کنید. سخت‌افزارهای قدیمی‌تر احتمال کمتری دارد که از بررسی‌های سخت‌گیرانه ویندوز 11 عبور کنند. برای مثال، اکثر پردازنده‌های نسل هفتم اینتل در لیست CPUهای سازگار نیستند. رایانه های شخصی خریداری شده در سال 2016 یا قبل از آن پشتیبانی نمی شوند.

ویندوز 11 به یک جزء امنیتی سخت افزاری به نام ماژول TPM، همراه با سیستم عامل UEFI (بدون بایوس قدیمی مجاز نیست) و Boot ایمن نیاز دارد. الزام UEFI همچنین به این معنی است که دیسک های سیستم باید با استفاده از استاندارد GUID Partition Table (GPT) راه اندازی شوند. سیستم‌هایی که از سیستم قدیمی Master Boot Record (MBR) استفاده می‌کنند، پشتیبانی نمی‌شوند.

تقریبا همه رایانه‌های شخصی طراحی و ساخته شده از سال 2015 دارای پشتیبانی TPM 2.0 هستند، اگرچه ممکن است برای فعال کردن آن مجبور باشید به تنظیمات سیستم عامل بروید. نکته دیگر اینکه ویندوز 11 فقط به عنوان یک سیستم عامل 64 بیتی برای CPUهای 64 بیتی موجود است.

ویژگی‌های جدید در رابط کاربری ویندوز 11 چیست؟

برای یک ناظر معمولی، ویندوز 11 مانند یک تم با شکوه برای ویندوز 10 به نظر می‌رسد. ما فقط این نیست، چرا که تغییرات بصری قابل توجهی در تجربه کاربری ویندوز 11 (UX) وجود دارد، از جمله نمادهای جدید، با رنگ های زنده تر و گوشه‌های گردتر، و همچنین فونت سیستم جدید.

از سوی دیگر، تنظیمات تغییری کامل پیدا کرده است. یک صفحه ناوبری جدید در سمت چپ، دسترسی آماده به دسته‌های اصلی را فراهم می‌کند. با بخش‌هایی در سمت راست که برای فعال کردن تنظیمات سیستم و گزینه‌های شخصی‌سازی، باز می‌شوند. یکی از پیشرفت‌های قابل توجه، نمایشگر دقیقی است که میزان مصرف باتری را ساعت به ساعت نشان می‌دهد و به شما امکان می‌دهد تشخیص دهید کدام برنامه‌ها مسئول تخلیه غیرعادی باتری هستند.

در دستگاه‌ها و تبلت‌های دارای قابلیت لمسی مانند سرفیس پرو، تغییرات بزرگی را در نحوه عملکرد قلم و عناصر لمسی با انتقال زیباتر از حالت رایانه شخصی به رایانه لوحی و بالعکس مشاهده خواهید کرد. همچنین یک ویژگی جدید تایپ صوتی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد متن را به صورت خودکار در هر برنامه یا جعبه متنی تایپ کنید. (کلید Windows + H را فشار دهید تا این ویژگی فعال شود.)

آیا ویندوز 11 در ماشین مجازی اجرا می‌شود؟

بله، شما می‌توانید ویندوز 11 را در VM نصب کنید. در واقع می‌توانید یک TPM مجازی در ماشین مجازی ویندوز 11 ایجاد کنید که نیازهای سخت افزاری سیستم عامل جدید را برآورده کند. در یک هایپروایزر نوع 1 مانند Hyper-V خود مایکروسافت، شما توسط همان الزامات CPU که بر روی رایانه شخصی فیزیکی حاکم است، محدود خواهید شد.

آیا برنامه ها و دستگاه های سخت افزاری موجود من با ویندوز 11 کار می‌کنند؟

اکثر برنامه‌ها و دستگاه‌هایی که با ویندوز 10 کار می‌کنند باید مطابق انتظار در ویندوز 11 نیز کار کنند. سیستم عامل جدید به اندازه کافی شبیه نسخه قبلی خود است و تفاوت‌ها نباید برای اکثر برنامه‌ها مشکلی ایجاد کند. بهترین راه برای بررسی سازگاری یک برنامه ویندوز، نصب ویندوز 11 در یک ماشین مجازی و اجرای آن است.

نتیجه‌گیری

اگر پس از ارتقاء به ویندوز 11 مشکل سازگاری با سخت افزار یا نرم افزار پیدا کردید، 10 روز فرصت دارید تا آن ارتقا را به نصب قبلی ویندوز 10 برگردانید. این گزینه پس از 10 روز ناپدید می‌شود، پس معطل نکنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سخت افزار ویندوز 11 با ما تماس حاصل فرمایید.