سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نرم افزار تدریس مجازی یک شیوه کارآمد برای همه

انواع نرم افزار تدریس مجازی در واقع پلتفرم‌هایی هستند که آموزش الکترونیکی را در بستر تماس ویدئویی.صفحه مکالمه متنی و یا ارسال صدا و ویس فراهم می‌کنند. این نرم افزارها امکان یادگیری و تعامل را فراهم می‌کنند. استفاده از رهاکلاس یا هر پلتفرم تدریس مجازی، یک شیوه و روند آموزشی‌ست که به خصوص در ایام کرونا اهمیت آن روشن شد.

این شیوه، محیط یادگیری و آموزش را متحول کرد. استفاده از نرم افزار تدریس مجازی، روابط بین کاربران و معلمان را نزدیک‌تر کرده و راه ارتباطی جدیدی را فراهم می‌کند. که می‌توانند از طریق آن،اطلاعات را به طور مداوم به اشتراک بگذارند، شک و تردیدها را برطرف کنند، در کنفرانس‌ها، انجمن‌ها، جلسات کلاس و غیره شرکت کنند. افزودن یک نرم افزار کلاس درس مجازی به ‌برنامه‌های یادگیری شما یک فرایند یاددهی/یادگیری موثرتر ایجاد می‌کند.

مزایای نرم افزار تدریس مجازی چیست؟

نرم افزار کلاس درس مجازی ابزار کلیدی و مهمی‌ است. به خصوص برای زمانی که به یک فضای یاددهی یا یادگیری نیاز دارید اما امکان و شرایط حضور دسته جمعی در یک فضا وجود ندارد. نرم افزار تدریس مجازی ممکن است برای برگزاری یک جلسه نیز به کمک شما بیاید. قطعا در شرایطی که نمی‌توانید خود را در یک کلاس درس حاضر کنید. یا به خاطر وجود موانعی از حضور در یک گفت و گوی مشارکتی و دسته جمعی امتناع می‌کنید، نرم افزار تدریس مجازی، به عنوان مثال رهاکلاس، به کمک شما می‌آید. به طور مثال زمانی را که باید در مترو و اتوبوس و یا وسیله نقلیه شخصی صرف شود تصور کنید. و به طبع هزینه‌ای را که به همراه دارد. یا در مثال دیگری تصور کنید که به دلیل بیماری توانایی شرکت در کلاس را ندارید.

زمان دیگری وجود دارد که یحتمل در فاصله و مسافت زیادی قراردارید، در شهر دیگری زندگی می‌کنید و یا حتی کشور دیگری محل اقامت شماست. هرکدام از مواردی که ذکرش رفت یک دلیل و یک مزیت برای استفاده از نرم افزار تدریس مجازی به شمار می‌رود.علاوه بر این‌ها با یک نرم افزار کلاس درس می‌توانید با سایر دانش آموزان و مربیان در زمان واقعی ارتباط برقرار کنید. قطعاً این روش بهتری برای یادگیری و همکاری‌ست زیرا یک جلسه واقعی در کلاس درس را شبیه سازی می‌کند.

در رها کلاس و برخی دیگر از پلتفرم‌های موجود، نرم افزار کنفرانس وب تعبیه شده است و به طور یکپارچه کار می‌کند. تا تجربه کلاس مجازی را بهتر کند. شما می‌توانید از طریق ورود به سیستم وارد درگاه ویدئو کنفرانس خود شوید. جلسات به صورت زنده پخش می‌شوند وبینارها یا ارائه‌ها را می‌توان ضبط کرد.

به راحتی می‌توانید با برنامه‌ریزی اعلان‌ها از طریق ایمیل و همگام‌سازی تقویم، یادآوری رویدادهای آینده را تنظیم کنید. همچنین می‌توانید اعلان‌هایی مانند “دست بالا بگیرید” را برای شرکت کنندگان به منظور پرسیدن سوالات خود از مربی یا میزبان اضافه کنید. اعلان‌های صوتی و تصویری دریافت می‌کنید که می‌توانند بر اساس نیاز کاربران فعال و غیرفعال شوند.

چطور یک نرم افزار تدریس مجازی خوب پیدا کنم؟

آیا همزمان به چندین دانش آموز به صورت تک به تک تدریس می‌کنید؟. امروزه افرادی که در حال آموزش و توسعه هستند از انواع بسترها و نرم افزار کلاس درس مجازی بیشتر استفاده می‌کنند. فضاهای آموزش عالی و تدریس خصوصی نیز استفاده از بسترهای آموزشی آنلاین را افزایش داده‌اند. بنابراین چگونه بهترین نرم افزار مجازی کلاس درس را برای هدف خاص خود انتخاب می‌کنید؟

ابتدا باید به این فکر کنید که برای شما چه کسانی مهم هستند و مخاطب شما کیست؟! بهترین راه برای انتخاب نرم افزار تدریس مجازی این‌ست که ابتدا با ذی‌نفعان اصلی مشورت کنید. تا بدانید برای داشتن یک تجربه کلاس واقعی به چه چیزهایی نیاز است.من پیشنهاد می‌کنم لیستی از ویژگی‌هایی که از نظر شما یک پلتفرم تدریس مجازی باید داشته باشد. به همراه لیستی از ویژگی‌هایی که داشتن آن‌ها خوب است ایجاد کنید. سپس می‌توانید لیست خود را با رها کلاس یا هر پلتفرم دیگری مقایسه کنید و ببینید که هرکدام در کجا قراردارند.

ویژگی های نرم افزار تدریس مجازی

ویدئو
همه رویدادهای زنده را ضبط کنید
چت، نظرسنجی و آزمون‌ها

ویژگی های پلتفرم رهاکلاس علاوه بر ویژگی‌های موجود

تنظیم هوشمند کیفیت
کاهش پهنای باند‌
سرورهای داخل کشور‌
پشتیبانی فنی و اجرایی
پشتیبانی رها

نتیجه گیری

 

 

 

در عصر امروز و دنیای دیجیتال، همه چیز به سمت راحتی و کاربرد بیشتر سوق پیدا می‌کند. و بشر همواره در جست و جوی ساده ترین راه‌حل‌ها برای مساله‌های موجود در زندگی‌ست. لذا استفاده از انواع نرم افزار تدریس مجازی بسیار سودمند بوده و راه گشای بسیاری از موانع یاددگیری‌ست. بستر رها کلاس نیز این امکان را به بهترین نحو برای شما فراهم کرده است. فراموش نکنید که برای نتیجه گیری بهتر، مواردی که برای شما مهم است و به آن اهمیت می‌دهید را لیست کنید تا هنگام انتخاب و استفاده سردرگم نشوید.