سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی نرم افزارهای کاربردی کامپیوتر

آیا تا به حال به این موضوع فکر کردید که بعد از نصب ویندوز و یا خرید رایانه به کدام یک از نرم افزارها برای کامپیوتر نیاز دارید؟ در این مقاله به معرفی نرم افزارهای کاربردی کامپیوتر می‌‎پردازیم. هدف از این مقاله راهنمایی شما عزیزان جهت انتخابی مناسب است.

برای انتخاب نرم افزارهای کاربردی کامپیوتر باید به چه نکاتی توجه نمود؟

کیفیت نرم افزار: کیفیت یکی از مهم‌ترین پارامترهایی است که باید مد نظر قرار گیرد. شرکت تولید کننده نرم افزار می‌بایست مجوزهای لازم را در این زمینه کسب نموده باشد.

سازگاری نرم افزار: هر چقدر که یک نرم افزار تعداد بیشتری از نیازهای شما را پشتیبانی کند، سازگاری بیشتری با نیازهای شما خواهد داشت. بنابراین بهتر است قبل از نصب آن نیازهای خود را شناسایی و اولویت بندی کنید.

انعطاف پذیری: قبل از نصب حتما راهنمای نرم افزار را مطالعه نمایید و  توجه داشته باشید که نرم افزار مد نظرتان اینقدر انعطاف پذیری داشته باشد که قسمت های مختلف را بتوانید مطابق با سلیقه‌تان تنظیم نمایید.

سرعت نرم افزار: نرم افزاری مناسب است که زمان انجام کارها را به حداقل برساند. و بهتر است که تحت وب سبک و سریع باشد تا نیاز به نصب نرم‌افزارهای جانبی نیز نداشته باشد. و در حد امکان با جستجوگرهای مختلف سازگاری داشته باشد.

یکپارچگی تمامی قسمت های نرم افزار: امروزه افراد به دنبال یکپارچگی هستند. یکپارچه بودن نرم‌افزار از بسیاری از دوباره ‌کاری‌ها جلوگیری می‌کند و کلیه اطلاعات شما در یک پایگاه داده ذخیره می‌گردد.

میزان منابع مصرفی: یک نرم افزار مناسب می بایست جهت اجرا در محیط کسب و کار شما کمترین منابع سخت افزاری را به کار گیرد.

قیمت: یک نرم‌افزار خوب باید توجیه اقتصادی بالایی برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد. در واقع باید با به خدمت گرفتن نرم‌افزار بتوانیم بسیاری از هزینه‌های فعلی را کاهش داده و خدمات به مشتریان را افزایش دهد. باید توجه داشت که قیمت در انتخاب یک نرم افزار نباید باعث شود که یک نرم افزار نامناسب انتخاب گردد و بعد از مدتی مجبور شوید به دنبال یک محصول خوب باشید.

پشتیبانی از نرم افزار: از مهمترین فاکتورهای زمان خرید نرم افزارهای کاربردی کامپیوتر، خدمات پس از فروش آن محصول می باشد. توجه داشته باشید در قرارداد زمان خرید حتما به بخش پشتیبانی از نرم توجه ویژه ای داشته باشید.

امنیت: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های انتخاب یک نرم‌افزار خوب امنیت نرم‌افزار است. نرم‌افزاری را انتخاب کنید که دارای مجوزهای لازم در این زمینه باشد.

10 مورد از نرم افزارهای کاربردی کامپیوتر

مرورگر

بدون شک اولین موردی که به ذهنتان خواهد رسید داشتن یک مرورگر است. و طبق معمول انتخاب اول با گوگل کروم خواهد بود. گوگل کروم به دلیل ویژگی هایی که دارد در بین کاربران به عنوان محبوب ترین مرورگر شناخته شده است. و پس از آن فایرفاکس در رده دوم و یک پله پایین تر از کروم قرار گرفته است.

حافظه ابری

گوگل درایو یکی از گزینه‌های سرویس ابری است. این نرم افزار دارای 15 گیگابایت حافظه مشترک بین حساب جیمیل و google photo است.

آفیس

آفیس با امکانات بسیار و یکپارچه‌ای که داراست کاربران بسیاری را طرفدار خود کرده است. این مجموعه برنامه‌هایی همانند: ورد، اکسل، اکسس، پاورپوینت و … را به کاربران ارائه می‌دهد.

محصولات شرکت ادوبی

فتوشاپ، ایلاستریتور از جمله محصولات کاربردی این شرکت هستند. که هر شخص برای ادیت تصاویر و ویرایش آن‌ها به آن نیاز پیدا میکند.

نرم‌افزار فشرده‌سازی فایل

 WinRAR یکی دیگر از نرم افزارهای کاربردی کامپیوتر و شناخته‌ شده‌ ترین نرم‌افزار فشرده‌سازی فایل است. این نرم‌افزار قادر به پشتیبانی از فرمت‌های متعدد فشرده‌سازی مثل: CAB، RAR، TAT، UUE، ZIP و ACE است. WinRAR یکی از بهترین نرم‌افزارهای فشرده‌سازی برای ذخیره‌سازی منظم و آسان فایل و ارسال سریع از طریق ایمیل است. همچنین با رمزنگاری AES 256 بیتی، امنیت ارسال فایل‌ها را تضمین می‌کند.

مدیا پلیر

VlC یک پخش‌کننده‌ی رسانه‌ای رایگان است که بزرگترین مزیت آن قابل استفاده بودن در تمامی سیستم عامل ها می‌باشد.

نرم افزارهای pdf

امروزه برای دسترسی به نسخه‌های یکپارچه‌ی فایل‌های متنی، از فرمت pdf استفاده می‌شود. از جمله نرم افزار شناخته شده برای خواندن فایل های پی دی اف میتوان به Adobe Reader اشاره کرد.

برنامه مدیریت دانلود

طبیعتا در هر لیستی از نرم افزارهای کاربردی کامپیوتر، دانلود منیجرها یکی از مواردی هستند که به آن ها اشاره شده است. که هر کاربر پس از نصب ویندوز جدید یا خرید کامپیوتر، نیاز به مدیریت دانلود نرم‌افزارها و برنامه‌های مورد نیاز خود پیدا می‌کند. نرم‌افزار (IDM (Internet Download Manager، در صدر انتخاب قرار می‌گیرد. این نرم‌افزار به دلیل دانلود سریع فایل‌های حجیم و امکاناتی مثل قابلیت توقف یا ازسرگیری دانلود یکی از بهترین نرم‌افزار مدیریت دانلود ویندوز است.

آنتی ویروس

در صورت استفاده از اینترنت بر روی رایانه خود این برنامه را حتما باید داشته باشد. اینترنت به سادگی درها را برای ورود مجرمان روی رایانه شما باز می‌کند. بنابراین داشتن نرم افزار ضد ویروس برای امنیت اینترنتی ضروری است. آنتی ویروس های مختلف رایگان زیادی نیز همانند: (Microsoft Security Essential ،Avast ،F-Secure) در اینترنت وجود دارد.

Nero

اگر می خواهید هر نوع CD یا DVD را با سیستم خود رایت کنید، Nero میتواند بهترین انتخاب برای شما باشد. با این حال، Nero رایگان نیست اما نسخه های کرک شده بسیاری در اینترنت موجود است. شما حتی میتوانید از نرم افزار Img Burner استفاده کنید که رایگان است.

نتیجه‌گیری

Shareit یکی از نرم افزارهای کاربردی کامپیوتر برای انتقال وای فای برای رایانه و همچنین گوشی هوشمند اندرویدی شما است که به دلیل استفاده ساده و آسان در لیست قرار گرفته است استفاده از Shareit برای انتقال فایل از گوشی به رایانه از طریق Wi-Fi بسیار آسان است. بنابراین اگر میخواهید فایل ها را بین رایانه و Android خود انتقال دهید، این کار بسیار مفید خواهد بود. نرم‌افزارهایی که به آن‌ها اشاره کردیم، اگرچه همگی نرم‌افزارهایی پرکاربرد و ضروری هستند، اما این به‌ معنای آن نیست که کاربر پس از نصب ویندوز مجبور است تمام آن‌ها را نصب کند.