سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرکت اوراکل؛ غول فناوری با نفوذ جهانی

اوراکل نامی آشنا در دنیای فناوری اطلاعات است. شرکتی چند ملیتی آمریکایی است که در زمینه‌های مختلفی از جمله پایگاه‌های داده، نرم ‌افزارهای سازمانی، سخت ‌افزار رایانه و ابر رایانه فعالیت می‌کند. این شرکت در سال 1977 تاسیس شد. به واسطه محصولات و خدمات قدرتمند خود، جایگاه برجسته‌ای در میان غول‌های فناوری جهان به دست آورده و در 145 کشور دنیا شعبه دارد. در این مقاله با تاریخچه و خدمات شرکت اوراکل در حوزه تکنولوژی بیشتر آشنا می‌شوید.

تاریخچه مختصری از شرکت اوراکل

ایده اولیه اوراکل در سال 1970 توسط لری الیسون، باب مینر و اد اوتز شکل گرفت. این که شیفته مدل پایگاه داده رابطه‌ای بودند، در سال 1977 شرکتی با نام لابراتوارهای توسعه نرم ‌افزار (SDL) تاسیس کردند. هدف آن‌ها توسعه پایگاه داده‌ای بود که بتواند با سیستم مشهور IBM System R رقابت کند. در سال 1982، نام شرکت به "سیستم‌های اوراکل" تغییر یافت و در سال 1985، اولین نسخه تجاری پایگاه داده اوراکل به بازار عرضه شد. این محصول به سرعت محبوبیت یافت و اوراکل را به عنوان یکی از بازیگران اصلی در عرصه پایگاه‌های داده تثبیت کرد.

در طول دهه‌های 1980 و 1990، اوراکل با نوآوری و خریدهای متعدد، دامنه فعالیت خود را گسترش داد. و به ارائه طیف وسیعی از محصولات و خدمات از جمله نرم ‌افزارهای سازمانی، ابزارهای توسعه پایگاه داده و سخت‌ افزار رایانه پرداخت. امروزه، اوراکل به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری اطلاعات در جهان شناخته می‌شود و مشتریان آن شامل برخی از بزرگ‌ترین سازمان‌های دولتی و خصوصی در سراسر دنیا می‌شود.

محصولات و خدمات کلیدی شرکت اوراکل

شرکت اوراکل طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات را در دو دسته اصلی نرم ‌افزار و سخت ‌افزار ارائه می‌دهد که در ادامه به آن‌ها ادامه مطلب