سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هوش مصنوعی GPT-5؛ خلاقیت بی حد و حصر با هوش مصنوعی

بیش از یک سال از عرضه ChatGPT و دسترسی آن برای عموم می‌گذرد که در ابتدا همه ما را با توانایی خود در درک و تولید زبان طبیعی شگفت زده کرد. GPT-5، نسل بعدی مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) توسعه‌ یافته است. توسط OpenAI، در حال آماده شدن برای رونمایی است. و انتظار می‌رود انقلابی در زمینه پردازش زبان طبیعی (NLP) ایجاد کند. GPT-5 بر اساس مدل‌های پیشین خود یعنی GPT-3 و GPT-4 ساخته شده است که به دلیل توانایی‌هایشان در تولید متن با کیفیت انسانی، ترجمه زبان‌ها و پاسخ به سوالات مشهور هستند. در این مقاله با هوش مصنوعی GPT-5 بیشتر آشنا می‌شوید.
هوش مصنوعی GPT-5 چیست؟
Generative Pre-trained Transformer یا GPT مجموعه‌ای از مدل‌های زبان بزرگ (LLM) است. که توسط OpenAI توسعه یافته است که به طور قابل توجهی بر حوزه‌های ML و AI تاثیر گذاشته است. GPT برای درک و تولید متنی شبیه انسان بر اساس ورودی‌هایی که دریافت می‌کند، طراحی شده است. این مدل‌ها از مجموعه داده‌های بزرگ آموزش داده می‌شوند. این آخرین نسخه از سری مدل‌های GPT است که هنوز به طور عمومی منتشر نشده است، اما انتظار می‌رود که پیشرفت های قابل توجهی نسبت به مدل‌های قبلی ارائه دهد. برخی از ویژگی‌های مورد انتظار GPT-5 عبارتند از:
  • توانایی تولید فرمت‌های متنی خلاقانه تر و آموزنده تر مانند شعر، کد، اسکریپت، قطعات موسیقی، ایمیل، نامه و غیره.
  • توانایی پاسخگویی به سوالات شما به روشی آموزنده‌تر، حتی اگر سوالات باز، چالش برانگیز یا عجیب باشند.
  • توانایی پیروی از دستورالعمل‌های شما و تکمیل درخواست‌های شما با دقت.
  • توانایی تولید پاسخ‌های مختلف بر اساس زمینه مکالمه.
  • توانایی یادگیری و سازگاری با اطلاعات و شرایط جدید.
هوش مصنوعی GPT-5 پتانسیل بالایی در نحوه تعامل ما با رایانه‌ها را دارد. می‌توان از آن برای طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها استفاده کرد. توجه داشته باشید که GPT-5 هنوز در ادامه مطلب