سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نمایشگاه CES؛ صحنهای برای نوآوریهای تکنولوژی

نمایشگاه (Consumer Electronics Show) CES که هر ساله در لاس وگاس آمریکا برگزار می‌شود، بزرگ‌ترین رویداد در زمینه معرفی و رونمایی از جدیدترین محصولات و نوآوری‌های تکنولوژی به شمار می‌رود. در سال 2024، نمایشگاه CES شاهد حضور غول‌های تکنولوژی و شرکت‌های نوپا از سراسر جهان بود که جدیدترین دستاوردهای خود را در زمینه‌های مختلف از جمله هوش مصنوعی، رباتیک، خودروهای خودران، واقعیت مجازی و افزوده، خانه‌های هوشمند و لوازم خانگی به نمایش گذاشتند.

هوش مصنوعی در نمایشگاه CES

بدون شک، هوش مصنوعی یکی از ستاره‌های اصلی CES 2024 بود. شاهد حضور پررنگ دستیارهای هوشمند، ربات‌های پیشرفته و سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در غرفه‌های مختلف بودیم که کاربردهای متنوعی در زمینه‌های مختلف از جمله مراقبت‌های بهداشتی، آموزش، حمل و نقل و زندگی روزمره داشتند. از یخچال‌های هوشمند گرفته تا دستیارهای مجازی و ربات‌های همدم، هوش مصنوعی به طور فزاینده‌ای در زندگی روزمره ما نفوذ می‌کند. و مرزهای آنچه را که از نظر فناوری ممکن است، جابجا می‌کند. در ادامه برخی از هایلایت‌های هوش مصنوعی CES در سال 2024 را شرح می‌دهیم.

خانه‌های هوشمند

هوش مصنوعی نقش پررنگی در خانه‌های هوشمند امسال داشت. با دستگاه‌هایی که می‌توانستند همه چیز را از دمای خانه گرفته تا نور و لوازم خانگی را کنترل کنند. به عنوان مثال، یخچال Samsung Bespoke 4-Door Flex با AI Family Hub معرفی شد که می‌تواند دستور غذا را پیشنهاد دهد، لیست خرید ایجاد کند و حتی با اعضای خانواده ارتباط برقرار کند.

سلامت و تناسب اندام

هوش مصنوعی همچنین برای ارتقای سلامت و تناسب اندام مورد استفاده قرار گرفت. به عنوان مثال، کنترل کننده تناسب اندام Withings Body Scan از هوش مصنوعی برای ارائه تجزیه و تحلیل کامل از سلامت بدن، از جمله ترکیب بدنی، ضربان قلب و ادامه مطلب