سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ثروتمندترین فرد جهان چه کسی است؟

در جامعه کارآفرین و جاه طلب امروز، افراد زیادی هستند که موقعیت مالی بهتری از دیگران دارند. ثروتمندان زیادی در جهان هستند که در زندگی خود به ثروت‌های غیرقابل تصوری دست می‌یابند. این افراد با نوآوری‌های خود، موفقیت‌های بزرگی در زندگی داشته‌اند و در لیست رتبه‌های برتر ثروتمندترین افراد قرار دارند. در تاریخ 2 مارس 2024، ثروتمندترین فرد جهان ایلان ماسک با ثروت خالص 235 میلیارد دلار است. او بنیانگذار و مدیر عامل شرکت های تسلا و اسپیس ایکس می‌باشد. برنارد آرنو، مدیر عامل شرکت لویی ویتون، با ثروت خالص 188 میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد. جف بزوس، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت آمازون با ثروت خالص 164 میلیارد دلار در رتبه سوم قرار دارد. ثروت این افراد بیشتر در صنایع مالی، فناوری و خرده فروشی متمرکز است. با توجه به منابع موجود در دارایی خالص آن‌ها، در این مقاله فهرستی از ثروتمندترین فرد جهان را تهیه کرده‌ایم.
لیست ثروتمندترین فرد جهان
با توجه به ثروت و دارایی خالص، لیستی از ثروتمندترین افراد جهان را در ادامه مشاهده می‌کنید. همه این شخصیت‌ها موفقیت و درآمد زیادی از شغل خود کسب کرده‌اند و به ثروتمندترین افراد جهان تبدیل شده‌اند.
ایلان ماسک
ایلان ماسک در صدر فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد. او عنوان مدیرعامل بسیاری از شرکت‌های برجسته از جمله شرکت SpaceX و خودروهای الکتریکی تسلا است. ماسک در حال حاضر 23 درصد از سهام تسلا را در اختیار دارد. او ثروت قابل توجهی را از حرفه خود به دست آورد و در تسلا به موفقیت‌هایی دست یافت. ایلان ماسک در سال 2022 خبرساز شد و توییتر را به قیمت 44 میلیارد دلار خرید.
لری الیسون
لری الیسون در سال 1977 سازمان نرم افزاری Oracle را تاسیس کرد و تا سال 2014 سمت مدیر عامل این مجموعه را بر عهده داشت. در حال حاضر او به عنوان رئیس و مدیر ارشد فناوری فعالیت می‌کند. در سال 2012، الیسون زمانی با خرید جزیره لانای هاوایی به مبلغ 300 میلیون دلار خبرساز شد. همچنین، او سهام زیادی را در تسلا سرمایه گذاری کرد و از سال 2018 تا 2022 از اعضای هیئت مدیره این کمپانی بود.
برنارد آرنو
در لیست ثروتمندترین فرد جهان نام برنارد آرنو، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره Moet Hennessy Louis Vuitton (LVMH) نیز دیده می‌شود. او در بزرگ‌ترین شرکت کالاهای لوکس این بخش  ادامه مطلب