سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رونمایی از نمایشگر جدید LG که 20 درصد کش میآید

نمایشگرهای آزاد یا نمایشگرهای قابل گسترش قابلیت‌هایی مانند کشیده شدن، تا شدن و حتی چرخش را دارند. ال جی از سال 2020 در حال کار بر روی این نمایشگر کشسانی است که گفته است تا سال 2024 میلادی این فرایند به پایان می‌رسد. مانیتورهای LG با دقت نمایش بالا، رنگ‌های واقعی و زمان پاسخگویی کوتاه، تجربه‌ای متفاوت را به کاربران ارائه می‌دهد. LG انقلابی در تکنولوژی ایجاد کرده است. نمایشگر جدید LG دارای ساختاری منعطف خواهد بود که ابعاد آن تا 20 در صد کش می‌اید. 
معرفی نمایشگر جدید LG
زمان زیادی از ورود نمایشگرهای تاشو به دنیای گوشی‌های هوشمند نمی‌گذرد، در حالی که شرکت‌ها امروزه شروع به کار روی نسل بعدی نمایشگرها کرده‌اند. LG از نمایشگری رونمایی کرده که 12 اینچی است و تا14  اینچ کش می‌اید. LG اعلام کرده است که زیر لایه مواد سیلیکونی باعث می‌شود تا انعطاف پذیری این نمایشگر جدید به میزان قابل توجهی افزایش یابد.
این نمایشگر جدید LG علاوه بر کشسانی بودن تاب هم می‌خورد. نام نمایشگر جدید LG  نمایشگر free-form)بدون فرم( است. از نمایشگر جدید LG  می‌توان در صنایع مختلف مانند لوازم خانگی و پوشاک استفاده کرد. در حال حاظر صفحه نمایش قابل گسترش پس از نمایشگرهای تاشو به عنوان جدیدترین فناوری شناخته شده است.
کاربرد نمایشگر جدید LG در صنایع مختلف 
از نمایشگر جدید LG می‌توان در صنایع مختلفی از جمله: مد، گجت‌های پوشیدنی و دنیای گیمینگ گرفته تا دنیای خودرو و هواپیما استفاده کرد. این نمایشگر با تراکم پیکسل 100 در هر اینچ، عملکردی مشابه تلویزیون 40 اینچی با رزولوشن 4K دارد و به ‌طور کامل از رنگ‌های RGB پشتیبانی می‌کند. 
نمایشگر جدید LG بر روی یک بستر خاص سیلیکون ساخته شده است که حتی برای لنزهای تماس هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. تا یک بستر انعطاف پذیر، با استفاده از LEDهای ریز به عنوان منبع نور تشکیل شود.  این پنل دارای میکرو LED با اندازه‌ای کوچک‌تر از 40 میکرومتر است که به ‌جای سیم‌های صاف، با فنرهای S شکل به یکدیگر متصل شده‌اند. با این طراحی، نمایشگر می‌تواند بدون شکستگی تا 20 درصد کشیده شود.
از قبل هم گوشی‌هایی با نمایش تاشو، تلوزیون‌های لوله شدنی و نمایشگرهایی که می‌توان به صورت دستی در زوایای مختلف خم شوند مورد استفاده کاربران قرار گرفته است. البته قابل ذکر است که صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند و کمپانی‌های دیگر فقط قابلیت تا شدن دارند و کشیده‌‎تر از چیزی که هستند، نمی‌شوند. 
چگونه یک نمایشگر خم می‌شود؟
استفاده از زیر لایه سیلیکونی با کیفیت بالا در لنزهای تماس باعث می‌شود که لنز نرم انعطاف پذیر باقی بماند تا در هنگام خم شدن تا شدن یا کشیده شدن شکسته نشود. در غیر این صورت، برای نمایش تصاویر به منبع نور میکرو LED نیاز است. استفاده از این ویژگی باعث می‌شود در مقایسه با هر چیزی که  در حال حاظر در بازار موجود است بسیار مقاوم‌تر و با دوام‌تر باشد.
شاید در آینده چنین نمایشگرهای منعطفی حتی با وضوح بالاتر هم داشته باشیم، نمایشگری که همتراز یا حتی فراتر از بهترین چیزی است که در حال حاضر در بازار شاهد آن هستیم. این امر به معنای آغاز عصر جدیدی است که در آن نمایشگر دستگاه‌ها در هنگام سقوط یا در اثر ضربه شدید شکسته نمی‌شوند.
اولین نمایشگرهای با قابلیت کشسانی
البته این نمایشگر جدید LG اولین نمونه در نوع خود نیست، بلکه ما قبلا هم نمونه‌های اولیه نمایشگر قابل انعطاف را دیده‌ایم. مانند نمونه‌ای از Royole در سال گذشته. هر چند که می‌تواند تا 30 درصد قابلیت کشسانی داشته باشد و کیفیت تصویر در این فناوری می‌تواند به 120 ppi برسد. اما واحد نمایشی آن تنها یک پنل کوچک 2.7 اینچی با وضوح 96 در 60 پیکسل بود. 
انواع مانیتورهای LG 
Monitor de Gaming این مانیتور در محدوده Ultra-Gear یا Ultraـ Wide با ویژگی‌های پیشرفته مانند Flicker ایمن، همگام‌ سازی تطبیقی یا سازگاری G-Sync برای کاربران ایده‌آل است.
Monitor Touchscreen نمایشگرهای لمسی برای برنامه‌های POS، مجلات، سوپر مارکت‌ها، رستوران‌ها، داروخانه‌ها، هتل‌ها، بانک‌ها و برنامه‌های مختلف برای تراکنش‌های تجاری و برای ارائه خدمات کاربردی مناسب هستند. 
  Monitor 4K وضوح تصویر خیره کننده نمایشگرهای 4k برای تصویری شفاف و نمایش جزئیات، مانیتورهای سینمایی 4k ال جی تجربه تماشایی متفاوتی را به شما ارائه می‌دهند. وضوح تصویر حیرت انگیز مانیتورهای k4 باعث می‌شوند تا تصاویر طبیعی داشته باشند. مانیتورهای k4 نیم میلیون پیکسل بیشتر از وضوح UHD را دارند و همراه با توانایی تولید بیش از یک میلیون رنگ، لذت نمایشی فوق ‌العاده‌ای را به کاربران می‌دهد. 
Monitor IPS  برای دیدن رنگ‌های زنده و حقیقی، نمایش عمیق رنگ مشکی و وضوحی عالی در هر زاویه‌ای نسبت به نمایشگرهای دیگر استفاده می‌شود. 
مانیتورهای Office از مزایای مانیتورهای Office می‌توان به شخصی سازی محیط کار برای انجام همزمان چند کار، دسترسی راحت به گزینه‌های شخصی و رویت بهتر رنگ‌ها اشاره کرد. مانیتورهای Office، مانیتورهای مخصوص مورد استفاده در دفاتر برای انجام کارهای روزانه هستند. 
مانیتورهای عریض 21:9 فرقی ندارد برای بازی باشد یا کار، با مانیتورهای عریض 21:9 LG از هر زاویه‌ای که نسبت به مانیتور باشید، تصاویری کریستالی، HD و خیره کننده را خواهید دید. مانیتورهای عریض 21:9 ال جی برای گیمرها، حرفه‌ای‌ها و تمام کسانی که خواستار تجربه‌ای لذت بخش از کار با کامپیوتر خود هستند ساخته شده است.
پنل نمایشگر IPS چیست ؟
پنل‌های IPS یا همان In-Plane Switching ترند نسبتا جدیدی در تولید نمایشگرها هستند که قیمت بالاتری دارند. این پنل‌ از کریستال برای انتقال نور و در نتیجه نمایش تصویر استفاده می‌کند. با این حال چینش کریستال‌ها در پنل‌های IPS بسیار متفاوت‌ است.
چیدمان مولکول‌ها در پنل IPS به‌ صورت افقی است. بدین شکل پراکندگی نور کاهش یافته و مانیتور تصویری زنده‌تر و با رنگ‌هایی طبیعی‌تر ارائه می‌دهد. دقت رنگ و وضوح دید در نمایشگرهای IPS با تغییر زاویه دید کاربر کاهش نمی‌یابد و تصویری زنده را از تمامی زاوایا عرضه می‌کند.
این پنل‌ها در نرخ کنتراست ضعیف‌تر عمل می‌کنند اما به دلیل قابلیت تولید رنگ مشکی واقعی‌تر، تصاویر زنده‌تری ارائه می‌دهند. در پنل‌های IPS به هر سایه رنگ قرمز، سبز و آبی 8 بیت اختصاص می‌دهد که رنگ‌های واقعی 24 بیتی را تشکیل می‌دهند. در واقع پنل‌های IPS توانایی اجرای 16/7 میلیون رنگ را دارند.
همین امر این پنل‌ها را به انتخاب اول ویرایشگران حرفه‌ای تصویر و هنرمندان تبدیل کرده است. این پنل با وجود دقت رنگ فوق العاده بالا، معمولا از نرخ refresh پایین‌تری بهره می‌برد. تهیه مانیتورهای پنل IPS با نرخ refresh بالا مناسب گیمرها هم می‌باشد. اما این مدل‌ پنل نمایشگر به شدت گران و محدود است.
نتیجه گیری
در واقع نمایشگر جدید LG  یا نمایشگرهای کشسان گام بعدی تکامل صفحه ‌نمایش چرخشی و تاشو هستند. که سامسونگ و LG قبلا نمونه‌های تجاری آن‌ها را تولید کرده‌اند. سامسونگ هم البته فناوری مشابهی در دست تولید دارد و دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته است. نکته جالب این است که گوگل در حال حاضر سرمایه گذاری هنگفتی روی LG Display کرده و امید دارد تا نمایشگرهای OLED خمیده در ابعاد کوچک برایش تولید کند.